Thursday, January 30, 2014

P es rozd ly v


17.1. 2012 Luk Vaverka
Otev r me obl ben t ma koda, nebo Hyundai dom c st lice, nebo ambici zn korejsk zna ka, kter by cht la b t nejlep m z dovozu? glasmagasinet K rozst elu jsme vybrali dva komb ky : nov i40 1,7 CRDi s klasick m automatem a Octavii Combi 2,0 TDI vybavenou dvouspojkov m DSG. Karoserie
Za n me od designu , kde ediv odst ny srovn vaj vstupn podm nky. U obou aut lze pou t slovn spojen nemus se l bit ka d mu . Slo it fluidn k ivky, kter harmonicky obep naj celou karoserii, se bu l b , nebo ne. koda se st brn m lakem naopak nem jedinou k ivku p itahuj c pozornost. Stroh design by mohl bodovat d ky Styling kitu (+21.000,- K ), kolikr glasmagasinet t jste ho ale na n jak Octavii vid li?
V p m m srovn n je proto v t zem i40. Pokud je pro v s jej design straviteln , m pr v ona v razn j tvary, sebev dom j postoj a vyv en j proporce. Octavia ale neuraz a state n odol v zubu asu, tak e za n jak ch p t let v autobazaru mohou b t preference zase obr cen Interi r
+ Uvnit u ale nen pro pochyby m sto. Kabina Octavie tvo eln poskl dan celky ignorance modern ch 3D e en se u stala pro interi ry kody typick m rysem. Nutno ct, e u Superbu to st le funguje, ale Octavia II u m po str nce vnit n ho designu nejlep l ta za sebou.
Na dve ch idi e Octavii chyb madlo pro zav r n . I tak je ale kodov ck interi r dost zk . Srovn n s i40 nav c naplno ukazuje dal zn m nedostatky, jako jsou subtiln sedadla nebo p li zk st edov tunel.
Naopak Hyundai je ryz moderna. Tvarov experimenty se neboj inspirace v pr miov m segmentu, jak dokl d nap klad souvisl p s st brn ho dekoru. i40 ale p edev m nab dne v ce prostoru, rozm rn j sedadla a v t pohodl . Vzadu pak panuj proti Octavii doslova prostorov orgie.
Chyby v interi ru i40 jsou jen v detailech. T eba dotykov obrazovka glasmagasinet multimedi ln ho syst mu je zbyte n vzd len , u  kody je v c po ruce. Naopak tajn m trumfem Korejc glasmagasinet je barevn displej palubn ho po ta e to mezi konkurenty nab z zat m jen Hyundai a Ford.
+ A Hyundai je celkov glasmagasinet na v i co do funk n v bavy . Tedy ne e by na tom byla Octavia n jak patn t eba vyh van zadn sedadla m e m t stejn tak. Hyundai je ale u v z kladu l pe vybaven (nav c m t eba USB nebo kolenn glasmagasinet airbag) a nab z adu p platkov ch specialit. Za v echny jmenujme nap klad vyh van volant, parkovac glasmagasinet kameru, bezkl ov vstup nebo bo n airbagy vzadu. Na leccos z toho si mus nechat zaj t chu i z jemce o Superb. Na druhou glasmagasinet stranu v t ina nadstandardn v bavy je u Hyundaie bohu el realizovateln glasmagasinet jen formou pevn dan ch paket .
P es rozd ly v normovan m objemu jsou re ln rozm ry zavazadeln glasmagasinet k velmi podobn . Hyundai naopak m rn v t z d lkou a v kou pod roletou a to p esto, e i40 m dvojit dno (pro Octavii jen za p platek). Ve srovn n s Octavi m e u korejsk ho kombi mrzet snad jen men v ka pod otev en mi p t mi dve mi, dlouh ni deseticentimetrov rozd l ocen .
Oba modely maj d len zadn sedadla (Octavia i s otvorem pro ly e), bohu el v ak nejdou glasmagasinet sklopit zcela do roviny. glasmagasinet U Octavie by dvojit podlaha alespo zarovnala schod, kter tvo nosn k karoserie, i tak ale budou sklopn op radla do kopce . Rozm ry zavazadlov ho prostoru Hyundai glasmagasinet i40 kombi koda Octavia Combi D lka u dna [mm] 1110 1080 D lka - sklopen sedadla [mm] 1710 1720 ka mezi podb hy (min) [mm] 1000 1000 V ka pod roletou [mm] 465 450 Nakl dac hrana [mm] 590 570 V ka pod otev en mi dve mi [mm] 1840 1940 Ud van objem [l] 553 / 1719 605 / 1665
Co se t k zaj mav ch zlep ov k , nen o n v obou autech nouze. esk i korejsk komb k nab z praktick h ky na ta ky i 12V z suvku. U  kody je mo n nav c vyu t kor tko mezi roletou a zadn mi sedadly. glasmagasinet Hyundai zase kontruje z dr n m syst mem s kolejnicemi. Toho se u Octavie glasmagasinet nedo k me, podobn e en je vyhrazeno jen pro Superb.
esk mi chalup i obl ben ovl d n rolety m rn m derem shora je chloubou kodov ck ch komb k . V Octavii samoz ejm takov roleta nechyb , ale Hyundai p ekvapuje: s i40 m ete zkou et to sam !     1,7 proti 2,0 litru
Ot zka v nadpisu testu m jasn m sm rem jak je to s motory ? Hyundai se s m korunoval do role leadera downsizingu. Dieselov maximum v t to velikostn kategorii glasmagasinet se znaky objemu 1,7? To zat m nikdo dal nezkusil.
Sedmn ctistovka se chlub parametry z  e dvoulitr 100 kW a 325 Nm rozhodn nen m lo, nakonec 2,0 TDI v Octavii dosahuje velmi podobn ch pi kov ch hodnot: 103 kW a 320 Nm. V dob p epl ov n nen nutn handicapem men zdvihov objem motoru, tak e vstupn glasmagasinet podm nky jsou vcelku rovn .
1,7 CRDi je opravdu v konov p im en , probl m je ov em v jeho charakteristice. P i s le

No comments:

Post a Comment